Phrasing을 위한 활동소개(출처: https://relay.libguides.com/fluency/phrasing)
1. Activity A: Phrase Work Cards
The Phrase Work Cards activity requires students to read short phrases (two to four words) and to repeat the phrase so that it sounds smooth and natural. Give the students phrases on cards and ask them to first say the phrase the 'bumpy' way, and then repeat the phrase, saying it smoothly. "We are going to practice reading phrases of words. First, read it bumpy, and then smooth it out. Make. It. Smash. Make it smash."
Phrase Work Cards Artifact
Download a resource of phrase cards to use in your classroom when implementing this strategy. https://drive.google.com/file/d/1wvY04liRI0GEWQ7C_QeefDgwS4T7e4VO/view?pli=1
Fluency Phrasing Cards .pdf
drive.google.com
Birsh, J. R., Carreker, S., Moats, L. C., White, N. C., Neuhaus, G., Beckwith, M. C., DeVito, C., Trabucco, G., Berninger, V. W., & Hess, L. E. (2018). Multisensory teaching of basic language skills. Brookes Publishing.
1. 활동 A: 구 단위 카드 작업 (Phrase Work Cards)
구 단위 카드 작업 활동은 학생들이 짧은 구(2~4단어)를 읽고, 이를 매끄럽고 자연스럽게 들리도록 반복 연습하는 것을 목표로 합니다. 학생들에게 구 단위 문구가 적힌 카드를 주고, 먼저 해당 문구를 ‘끊어진 방식(bumpy way)’으로 읽게 한 뒤, 다시 매끄럽게(smoothly) 읽도록 요청합니다.
예:
“이제 단어로 이루어진 구를 읽는 연습을 할 거예요. 먼저 끊어 읽고, 그다음에는 매끄럽게 이어서 읽으세요. 예를 들어, ‘Make. It. Smash.’ 그런 다음, ‘Make it smash.’ 이렇게 읽는 거예요.”
'어린이를 위한 구문독해' 카테고리의 다른 글
phrasing 연습을 위한 문장 생성기 소개 (0) | 2025.01.24 |
---|---|
phrasing 활동 3 (0) | 2025.01.24 |
우리나라에 없는 영어 읽기 프로그램: phrasing(의미단위로 묶기) 1 (1) | 2025.01.22 |
영어 읽기를 위한 전문가들의 연구 바이블: Multisensory Teaching of Basic Language Skills (3) | 2025.01.22 |
3. 영어 읽기 유창성: 단어 해독과 내용 이해 사이의 연결고리(Dvid J. Chard, John J. Pikulski, & Sarah H. Mcdonagh) (1) | 2025.01.05 |